Tips: Kräftskiva på firmafesten

Idag vill vi tipsa om ett riktigt exklusivt och lyxigt event som erbjuds av en eventbyrå som sitter på Söder Mälarstrand i Stockholm. Eventosaurus är det kanske något originella namnet på denna byrå, och man har funnits i 2-3 år.

Eventosaurus upplägg när det gäller företagsfester och events är att erbjuda paketerade lösningar där man ofta får en spännande aktivitet + middag på det. De har ett riktigt stort utbud, vi har inte orkat räkna men det är garanterat över 100 olika erbjudanden i olika kategorier! Utöver det så har man också en konferenskategori där man verkar kunna erbjuda någon slags tjänst inom konferensförmedlning som inte kostar något? Det verkar som att det är anläggningarna som betalar Eventosaurus så att för kunden blir det inte något dyrare än om man hade bokat själv. Nu är ju inte vi särskilt fena på konferenser men det kan ju vara värt att kolla in?

Men tillbaka till kräftskivan! Vi vet ju alla hur en kräftskiva brukar vara, särskilt om man firar den med jobbet. Kollegor och arbetskamrater blir svinfulla och skandalerna är ett faktum. Lite som ett julbord fast med skaldjur istället för skinka, med andra ord. Sånt är aldrig särskilt uppskattat hos någon dagen efter, och vi har valt ut det här eventet just för att det sticker ut lite och kanske kan bryta den här tråkiga trenden med grisfester (fast kräftfester).

Just den här personalfesten äger nämligen rum på en ö ute i Skärgården som man, om man har tur, har helt för sig själv! Det finns bara två festlokaler på ön - that's it, så med lite flyt så har ni just hyrt er en egen skärgårdsö för kräftskivan! Kan det bli lyxigare eller? Snacka om exklusivt. Vi tror också att denna exklusivitet och lyx kan bidra till att folk kanske skärper sig, man brukar ju sällan svina loss på nobelmiddagen (vad vi vet), så med lite finare atmosfär och omgivningar kanske även kräftskivan kan bli en företagsfest att minnas?

Mer om kräftskiva på personalfesten läser ni här.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Tjena! Ja varför inte, det här var ju en schysst blogg ni dragit igång. Maila mig på bifogade mailen så kanske vi kan diskutera ett samarbete?

2011-06-16 @ 09:28:56
URL: http://eventkonferens.wordpress.com/
Postat av: Jimmie

Hej Danne och tack för titten på min blogg !

Jo jag har gjort båda tårtorna själv och dom är suveränt goda båda två.

All mat på bloggen är gjord av mig och även fotat av mig eller min fru.

Ha en fin helg i sommarvärmen :)

2011-06-16 @ 12:22:33
URL: http://varldensbastamatblogg.blogg.se/
Postat av: mimmi

jag önska verkligen att jag gillade skinka, för det hade varit ett mycket enklare alternativ :)

2011-06-16 @ 12:48:40
URL: http://mimmisofies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0